آفتاب مهتاب ندیده ها، پوکی استخون دارن!
نوشته شده توسط : اندرزگو

مفید برای کم خونی:
عدس. خرما. انار. اسفتاج نپخته یا بخارپز. حبوبات. سبزیجات. میوه ها. گردو. زیره سیاه. لوبیا سبز. عسل. هویج. و این که قرص آهنی که توی داروخونه ها می فروشن عوارش جانبی داره. بدن انسان یون آهن نیاز داره نه ملکول آهن.
کلسیم و ویتامین د:
یکی از دلایلی که اکثر مردم کمبود کلسیم دارن، عدم تحرکه و دور بودن از نور خورشید. ما برای جذب کلسیم نیاز به تحرک داریم در غیر اینصورت، کلسیم دفع میشه و سنگ توالت سرشار از کلسیم خواهد شد!! برای جذب کلسیم نیاز به ویتامین د داریم. ویتامین د از راه نور خورشید بدست میاد. پس تحرک و نور خورشید برای کلسیم و ویتامین د نه تنها مفید بلکه خیلی خیلی ضروری هستن.
چیا ویتامین د دارن جز نور خورشید؟ بادوم. ( پودر بادوم رو صبح ناشتا توی یه لیوان آب جوش بریزید تا ده دقیقه دم بکشه. خنک که شد عسل بریزید توش و بخورید. خیلی خوشمزه هم هست. برای روده ها خیلی عالیه. برای پوست معجزه می کنه. و برای استخونا هم خوبه). شیر. زرده ی تخم مرغ. جگر. ماهی سانان ( ساردین ). کلسیم هم توی پونه، زیره، انجیر، ماست و پنیر و کشک و قره قروت، یونجه، کنجد و .... موجوده.
اگر ویتامین د کم باشه، بدن از استخونا برمی داره استفاده می کنه و این میشه پوکی استخوان و خانما بیشتر برا این که نور خورشید نمی بینن، پوکی استخون می گیرن! اینه که میگم آفتاب مهتاب ندیده باشن حتما پوکی استخون دارن!




:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: